Article Index

Posljednja truba

"Sedma truba" je posljednja u nizu. Njen trubni zvuk će nas uvesti u jedno novo razdoblje jer će tada započeti Isusovo kraljevstvo. Isus je "određen da sudi živima i mrtvima" što nastupa "njegovim pojavljivanjem i njegovim kraljevstvom" (2.Ti 4:1). Najprije će se suditi živima, a zatim mrtvima. U skladu s tim će Isus "poslati anđele svoje uz glasan zvuk trube i oni će skupiti izabrane njegove" kako bi ih sačuvao kroz veliku nevolju (Mt 24:31). Trubni zvuk će označiti da je došlo određeno "vrijeme da se sudi mrtvima i da se dade nagrada robovima [Božjim] prorocima i svetima i onima koji se boje imena [Božjeg], malima i velikima i da se unište oni koji zemlju uništavaju" (Ot 8:1,2; 11:15,18). Isus će suditi najprije onima koji se zovu njegovim imenom. "Jer svi mi moramo stati pred Kristovu sudačku stolicu, da svatko dobije plaću za ono što je u tijelu zaslužio, po onome što je učini, bilo dobro ili zlo" (2.Ko 5:10). Nećemo se svi u jednom trenutku naći pred Kristom. Pred njega će doći svi u periodu kojeg je on označio kao ‘posljednji dan’. Prvi će doći oni koji će izaći iz velike nevolje. Međutim mnogi drugi spavaju smrtnim snom. Isus je znao da će mnogi koji ga prihvate u svom životu umrijeti prije nego on sjedne na svoje prijestolje (vidi Mt 16:28). Da bi sredio račune s njima i odvojio dobre od zlih mora doći do njihovog uskrsnuća i odvajanja.

Kad Biblija spominje ‘bolje uskrsnuće’ i ‘ranije uskrsnuće’ onda se time već naglašava da će se prije uskrsnuća već znati tko od umrlih zaslužuje život, a tko osudu. Kad uskrsnu, ljudi će saznati da li ih Isus Krist želi ili ne želi kao takve imati u svom kraljevstvu. Takvo odvajanje će biti potrebno formalno i pravno provesti kako bi se mogla formirati ‘novo nebo i nova zemlja’. Odvajanje će se vršiti najprije među onima koji se broje među pripadnike Božjeg naroda, a zatim među svim ostalim narodima.

Živi, odnosno oni koji izađu iz velike nevolje mogu očekivati nagradu vječnog života zajedno sa pravednicima koji će uskrsnuti. Međutim, među pripadnicima Božjeg naroda će biti i onih koji su činili zlo. Njihova nagrada će biti drugačije prirode. Zli, i živi i mrtvi koji uskrsnu će biti odvojeni od Božjeg naroda i Gospodinovog lica kao bezakonici. Trebat će im okajavajuća služba Prvosvećenika kako bi ih na temelju njihovog kajanja očistio od grijeha i uveo u Božje kraljevstvo. Oni će se pridružiti ostalim nepravednicima iz svijeta. No, ne zaslužuju svi nepravednici istu osudu. Među njima će posebno biti suđeni oni koji su čuli i odbacili Isusove riječi (Iv 12:47,48; Mt 7:21-23). Nasuprot njima će biti oni kojima će Isus pokazati milosrđe samo zato što su svojim djelima dokazali vjeru poput Rahabe (He 11:31). Tako će mnogi članovi Božjeg naroda koji su bili prvi pozvani da naslijede kraljevstvo biti posljednji, dok će se oni koji su zbog svog nepravednog položaja bili posljednji, naći među prvima (Mt 19:30; 20:16).

Nepravednim osobama ili ‘mrtvacima’ će se suditi prema njihovim djelima na temelju onoga što je napisano u ‘svicima’. Oni će biti odvojeni i označeni za uništenje poput ‘pljeve’ i ‘kukolja’, ali neće biti automatski uništeni simboličnom vatrom. Vatra koja se ne može ugasiti je Božji gnjev koji se ne može ničim ublažiti, a koji kao takav ostaje na svima koji su označeni za uništenje (Mt 3:12; 13:38-40). No, bilo bi nepravedno da ih Bog podržava na životu ili uskrsne samo da bi im dokazao krivicu i zatim ih uništio. Bog u svojoj neizmjernoj ljubavi i milosrđu omogućava zlim ljudima da se pokaju, obrate i predaju njemu na temelju otkupne vrijednosti Isusove žrtve. Zbog te mogućnosti biti će i dalje otvoren ‘svitak života’ u koja će se moći upisati i njihova imena (Ot 20:12,13). Ukoliko je netko u sebi sadržavao duhovno obličje kukolja, taj će kukolj biti podvrgnut uništenju kako bi se duh te osobe spasio ukoliko ona pokaže pokajanje. Isus prilikom prvog dolaska ‘nije došao osuditi svijet, nego spasiti svijet’ (Iv 12:47). To znači da nitko od ljudi svijeta još nije osuđen na vječnu smrt. Isusova uloga ‘spašavanja svijeta’ će potrajati sve do velike nevolje kada će spasiti sve koji se nađu na njegovoj strani. Spašavanje svijeta je povezano sa izbavljenje od grijeha i smrti. Velika nevolja neće biti u znaku suđenja nad svakim pojedinim čovjekom, nego će to biti sud nad ovim svijetom kojeg sačinjavaju razne organizacije pod kojima ljudi žive. Isusova sudska uloga nad narodima počinje nakon Harmagedona kad bude sjeo na svoje prijestolje.